Rabu, 2 April 2014

Borak-borak Cerita Lipis

Salam...

Kuala Lipis...

Suatu Daerah yang sangat saya sayangi. Kalau hari minggu tiada aktiviti saya akan balik ke lipis.

Sebab apa?.

Saya suka lipis kerana makanan..Dahulu saya berjiran dengan "Tauke" rendang hitam.

Nama dia Jamil..Kalau kita kesana... tak sah jika tidak merasa rendang pulut hitam jamil.


Memang best bro..!!!
Saya memang penggemar daging, tak sah kalau makan tak makan daging.Kuala Lipis adalah tempat saya mencari makanan kegemaran.

Lagipun Kuala Lipis bukan jauh mana pun dengan tempat saya tinggal. Dalam lingkungan 2 jam saya dah sampai kesana.
Kuala Laipis juga menjadi tempat acara karnival setiap tahun.Siapa yang tak kenal Karnival Kuala Lipis.

Macam-macam acara di Karnival Kuala Lipis ini. Ada gerai jualan, ada pameran, ada acara sukan
ada pertandingan memasak ada persembahan pentas. Memang ada semua lah di Karnival Kuala Lipis ni.

Kuala Lipis juga banyak seni warisan sejarah. Antaranya :-


Sejarah yang akan tidak akan luput sampai bila - bila.



















\

Tiada ulasan:

Catat Ulasan