Selasa, 8 April 2014

Kuala Lipis

Selamat pagi...

Kuala Lipis...

Suatu Daerah yang mempunyai seribu cerita..

Dari segi makanan, Desa, Penduduk semua memang banyak. hari ni kita cerita berkenaan jalan ke bandar baru Kuala Lipis. kalau dahulu bandar kuala lipis terletak hanya di sebelah sungai sahaja tatapi kini sudah dimajukan ke sebelah sana sungai.

Maksudnya, ada bandar baru Kuala Lipis. Disana terletak pasaraya TF Value Mart di bandar Baru Kuala Lipis. Memudahkan orang Kuala Lipis membeli belah di situ. Kalau dahulu hanya ada pasaraya Aktif di Kuala Lipis namun kini sudah ada pasaraya baru.

Memang tidak dinafikan sekarang Kuala Lipis telah maju mengikut era zaman sekarang. Di Kuala Lipis pun dah ada restoran "Secret Recepie"...Antara tarikan baru ke Kuala Lipis. Terletak di tepi jalan ke Kota Baharu sebelahnya stesen minyak ESSO. Persimpangan juga ke Bandar Kuala Lipis dan Benta.

Andai berkunjung ke sana ada pasti tidak melupai rendang hitam disana. Makan rendang dengan pulut memang sedap..Ini antara tarikan Kuala Lipis.

Kuala Lipis juga terdapat tempat rekreasi.Gua Kuala Kenong, Gua Bapong Taman Negara Relau memang mengamit kenangan kesana.

Namun, hanya anda yang akan merasai jika berminat menjelajah ke daerah Kuala Lipis ini.

Mungkin warga Kuala Lipis juga ada diantaranya ingin menghadiri Peperiksaan Pegawai Tadbir Diplomatik 2014...like fb ni ....untuk keterangan lanjut :-
http://tinyurl.com/fbfanpegawaitadbirdiplomatikm4

Tiada ulasan:

Catat Ulasan